Czy fizyka jest ciekawa?

Wrażenia uczniów klasy VII z podróży do Warszawy 6 listopada 2019 r.

Wyjechaliśmy do Warszawy na zajęcia, które odbyły się na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W laboratorium przeprowadziliśmy eksperyment: ,,Ciepło topnienia lodu”. Był interesujący, więc bardzo zaangażowaliśmy się w jego wykonanie, choć trwał ponad 2 godziny. Spodobało nam się eksperymentowanie na Uniwersytecie.

Natalia i Ola

Podczas naszej wycieczki poruszaliśmy się środkami komunikacji publicznej. Pociągiem podróżowaliśmy z Mińska Mazowieckiego do Warszawy i z powrotem. Tramwajem dojechaliśmy na uczelnię i wróciliśmy na Powiśle. Autobusem wróciliśmy ze Starego Miasta na Powiśle ulicami Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat. Dużo też chodziliśmy. Zdobyliśmy nowe doświadczenia. Przywieźliśmy przyjemne wspomnienia.

Julia i Justyna

Na posiłek zatrzymaliśmy się w restauracji McDonald's przy ul. Świętokrzyskiej. Nasze wrażenia z pobytu w niej były pozytywne, smakowało nam jedzenie. Była bardzo miła atmosfera i obsługa.

Filip, Filip, Antek

Po posiłku pieszo spacerowaliśmy Nowym Światem i Krakowskim Przedmieściem. Zatrzymaliśmy się pod pomnikami Mikołaja Kopernika, Kardynała Stefana Wyszyńskiego, księdza Jana Twardowskiego, Bolesława Prusa, Adama Mickiewicza. Weszliśmy do kościoła Świętego Krzyża, w którym spoczywa serce Fryderyka Chopina, na ścianach umieszczone są liczne tablice pamiątkowe. Panował tam podniosły nastrój, ponieważ odbywała się próba orkiestry symfonicznej.

Olga, Antek

Spacerując po Starym Mieście zobaczyliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, pomnik Małego Powstańca, Barbakan oraz pomnik Warsa i Sawy. Wspięliśmy się po Kamiennych Schodkach z ul. Brzozowej na ul. Krzywe Koło, a na Rynku mogliśmy obejrzeć piękne, stare kamieniczki. Przy pomniku Syrenki byliśmy zaproszeni przez turystów z Azji Południowo-Wschodniej do wspólnej fotografii.